sobota, 6 października 2012

87.

ryżowo-żytnie pancakes z masłem orzechowym, jogurtem greckim, dżemem jabłkowym, kiwi, prażonymi migdałami i orzechami ziemnymi.
(rice-rye pancakes with peanut butter, yogurt Greek, apple jam, kiwi fruit, roasted almonds and peanuts.)

Łatwe naleśniki /4 porcje/
(Jamie Oliver "Każdy może gotować")
  • 1 jajko, najlepiej z hodowli naturalnej lub ekologicznej
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka mąki z proszkiem do pieczenia lub 1 szklanka zwykłej mąki wymieszanej z 1 łyżeczką sody oczyszczonej ( u mnie pół na pół mąka ryżowa i żytnia)
  • sól morska
  • 25 g masła
Wbij jajko do dużej miski . Dodaj mąkę, mleko i szczyptę soli. Ubijaj wszystkie składniki, aż uzyskasz gładkie ciasto. Postaw dużą patelnię na średnim ogniu i wrzuć połowę masła. Kiesy masło się stopi, a patelnia będzie mocno rozgrzana, nałóż na nią ciasto chochlą. Rób po jednym naleśniku z jednej chochli ciasta; placki będą dość małe, więc możesz smażyć kilka naraz. Smaż 1-2 minuty, a kiedy naleśniki zaczną brązowieć od spodu, a na ich powierzchni pojawią się bąbelki, przewróć na drugą stronę. Usmażone z obu stron naleśniki przełóż na talerz, po czym ostrożnie wytrzyj patelnię papierowym ręcznikiem, dodaj resztę masła i usmaż kolejną partię placków. Kontynuuj smażenie, aż zużyjesz całe ciasto. Podawaj od razu z kleksem jogurtu i ulubionymi dodatkami.

W przepisie był jeszcze jogurt bananowy, ale nie miałam bananów i mango, ale jak je spróbowałam to mi nie posmakowało i nie dałam.

 mój wczorajszy zakup <33

Naleśnikowa Sobota 2

19 komentarzy:

  1. Jaki stosik :) Pycha. A książki jestem bardzo ciekawa, podzielisz się interesującymi przepisami?

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm ,smakowite sobotnie śniadanie ;d
    i prosty przepis na smaczne naleśniki <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie to wygląda, aż ślinka cieknie :D

    http://myvegetarianparadise.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. aaaa zazdroszczę wczorajszego zakupu!!!
    i jak cudownie się prezentuje ta piramidka, mniam<3

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszna wieżyczka <3 mniam!
    zazdroszczę książki! muszę jakąś sobie sprezentować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. prezentują się bardzo apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawdziwa uczta, same moje ulubione dodatki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślicznie wyglądają ;).

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale pyszna śniadaniowa pancakesowa uczta! *-*

    OdpowiedzUsuń
  10. ;o śniadanie idealne, nie mam słów ;D

    OdpowiedzUsuń